۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

تبلیغات حکومتی و خیال پردازی 50 میلیونی !

اگرچه آمار دقیق نداند و به "دهها میلیون" اشاره کرده که از بیست میلیون تا صد میلیون در آن جا می گیرند، فارس نیوز خبرگزاری حکومتی نوشت: "با 50 میلیون، میزان حضور مردم در راهپیمائی امروز از میزان مشارکت در انتخابات فراتر رفت". مرتضی تمدن استاندار تهران هم به روزنامه جام جم گفته است که " حضور ملت ایران امروز حرکت عظیم 9 دی را کامل کرد و دنیا از عظمت این راهپیمائی مبهوت ماند."
به نظر می رسد شرکت 40 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری که حالا دیگرهمه عالم و آدم می دانند بیشتر آنان خواستار تغییرات اساسی در ساختار حکومتی بودند و به دو نامزد اصلاح طلب و سبز (موسوی و کروبی) رای داده اند، بدجوری موجب ناراحتی مسئولان نظام شده است که می خواهند هر طوری شده آن رکورد را پاک کنند. مدتی گفتند که همه آن 40 میلیون بخاطر مقام معظم رهبری پای صندوقهای رای رفتند و 24 میلیونشان به احمدی نژاد رای دادند و حالا می گویند 50 میلیون نفر در تائید رهبر و رئیس جمهورش به خیابانها آمده اند و هیچ مخالفی هم در میان آنان نبوده است!در مقابل این آمارمی توان پرسید اگر حکومت پنجاه میلیون نفر طرفدار دارد که به او رای می دهند، چرا از انجام یک همه پرسی هراس دارد؟ حکومت می تواند با یک همه پرسی قانونی و پیش بینی شده در قانون اساسی که زیر نظر نهادهای بیی طرف برگزار می شود، پنجاه میلیون نفر را پای صندوقهای رای بیاورد که به مشروعیت او رای دهند و به این "فتنه" پایان بخشند. حالا چرا این کار را نمی کند، شاید دلیلش این باشد که فارس نیوز و رسانه های حکومتی یک صفر اشتباهی مقابل جمع راهپیمایان گذاشته وآمار اشتباه به رهبر داده اند؟
فارس نیوز در این میان سراغ روح اله حسینیان هم رفته تا آمار موجود را با اظهارات او محکم کند. این نماینده مجلس که چندی پیش استعفا داد و سپس آنرا "به دستور رهبری" پس گرفت، پیروزی امروز را چنین ارزیابی می کند که :" سیل خروشان ملت در راهپیمائی امروز موجب گریختن موسوی، خاتمی و کروبی شد." اما همه سازمانهای خبری آزاد گزارش داده اند که آن ملت خروشان تعدادی لباس شخصی و بسیجی و اعضای نیروی انتظامی و نیروی ویژه سپاه بوده اند که در سه محل مختلف به کمک بیسیم محافظان شخصی شخصیتها بر سر رهبران جنبش سبز ریخته و با ضرب و شتم موجب شده اند آن سه نتوانند به راهپیمایان بپیوندند. در این میان حتی صورت و چشمان کروبی ضرب دیده و سنگی هم به سرش کوبیده اند!
خاتمی بدون آنکه صدمه ای ببیند توانست از مهلکه جان سالم بدر ببرد و دکتر زهرا رهنورد بانوی سبز ایران را هم مردم از دست مهاجمین نجات داده اند. اما فارس نیوز برای خود موسوی داستان جالبی ساخته و می نویسد: "موسوی که می خواست از خیابان رودکی به راهپیمایان بپیوندد، در مقابل عظمت آنان ترسید و با هیئتی ناشناس در بن بست مصطفی از صحنه گریخت." اما توضیح نداد که چگونه می شود از کوچه بن بست گریخت؟
علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس شورای تشخیص مصلحت نظام توانست بدون ممانعت جدی مقداری در سالگرد انقلاب راهپیمائی کند. تنها عده ای دور و برش شعار می دادند "هاشمی، هاشمی، بصیرت، بصیرت" و او هم به روی آنها لبخند می زد. اما سردار دکتر محسن رضائی دبیر این شورا و یکی از چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری حرف عجیبی در مورد شعارهای راهپیمایان زده است: "شعارها بسیار ارزشی، یکپارچه و به دور از هرگونه افراط گرائی و تنش سرداده شد." این در حالی است که طبق تصاویر به دست آمده از تلویزیون انگلیسی زبان وابسته به حکومت (پرس تی.وی.) چند متر آنسوتر روی بیرق بزرگی نوشته بودند " خواص بی بصیرت – مفت خور مال ملت"!
داستان پیروزی خیالی طرفداران حکومت و دولت احمدی نژاد در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را با این دو خبر خواندنی و بازهم به نقل از "فارس نیوز" به پایان می بریم که در یکی نوشته بود: "شبکه ای.بی.سی. آمریکا: مخالفان نظام در سیل خروشان ملت ایران محو شدند" که البته منظورش از مخالفان نظام طرفداران جنبش سبز است و از شبکه "ای. بی. سی." هم شاید ABC که البته هیچ اثری از چنین نوشته ای در سایت این شبکه موجود نیست.
در سر خط دیگرهم می نویسد: "سایت های ضد انقلابی: انقلاب ده سال عقب افتاد" و معلوم نمی کند چه کسی قرار بوده انقلاب کند؟ خبر را که می خوانی، می بینی از میان همه سایت ها، تنها از "بالاترین" نام برده که هزاران کاربرعادی دارد و هرکدام از آنها می توانند حرف دلشان را آنجا "داغ" کنند، و یکی هم از آن میان شاید چنین اندیشیده، وگرنه هیچ ایرانی سبزی تاکنون صحبت "انقلاب" نکرده است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر