۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

هشدار مجلس به خدشه دار شدن امنیت آزمونهای علمی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر امنیت آزمون های کشوری به خطر بیفتد بی اعتمادی در جامعه و میان قشر نخبگان که پزشکان نیز جزئی از آن هستند بوجود می آید و این موضوع برای جامعه و وزارت بهداشت مضر است.
مجید نصیرپور در گفتگو با مهر افزود: ما انتظار داریم که مجازات متخلفان متناسب با تخلفی که انجام داده اند باشد تا ضمن بازگشت اعتماد نخبگان، این اقدامات به اطلاع مردم نیز برسد.
عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت: همه همکاران مجلس به موضوع آزمون دستیاری حساس هستند. از سویی دیگر در این دوره از آزمون ظاهراً افراد خاصی با روشهای غیرقانونی به سئوالات دسترسی داشته اند و این اتفاق باید مورد تصمیمگیری قرار می گرفت.
نصیرپور اضافه کرد: آزمون دستیاری، آزمون مهمی است و به آینده گروه زیادی از پزشکان ارتباط دارد و جمع زیادی از پزشکان با این موضوع در ارتباط هستند و از نقاط دور افتاده کشور در این آزمون به امید اینکه در رشته تخصصی مورد نظر خود پذیرفته شوند، شرکت کرده اند و در صورت هر نوع بی عدالتی از این مسئله آسیب می بینند.
وی یادآور شد: اینکه شخص وزیر بهداشت به این مسئله وارد شده است و افرادی را مامور بررسی این موضوع کرده است نشان می دهد که مسئله فروش سئوالات پس از امتحان برای آنها مسجل شده و این موضوع اقدامی قابل توجه بوده است.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این موضوع همانند سال 82 با وقفه انجام می شد و پس از آن تصمیمگیری می شد مجلس همانند گذشته به این موضوع ورود پیدا می کرد اما اکنون وزارت بهداشت خود به مسئله رسیدگی کرده است و ما انتظار داریم که برخورد با متخلفین نیز با جدیت پیگیری شود.
سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد که وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر