۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

رییسی: مردم بزودی در جریان دادگاه کهریزک قرار می گیرند

شبکه جنبش راه سبز(جرس): معاون اول قوه قضائیه در مورد برخورد با مساله کهریزک، گفت: ظلم را از ناحیه هر کس و در هر جایگاه و مقامی باشد، نمی‌توانیم بپذیریم.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رییسی در پایان مراسم تحليف کارآموزان قضايي روحاني دوره 48، در سالن همایش‌های دادگستری شهید بهشتی قم در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد اینکه با مقصر اصلی جنایات کهریزک، برخورد صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: کمیته‌ای از طرف شورای عالی امنیت ملی، موضوع را عهده داشته، گزارشی ارائه کرده است. این گزارش حاوی نکاتی است که بخشی از آن در سازمان قضایی نیروهای مسلح و بخشی دیگر در دادسرای نظامی قضات مطرح شد. سازمان قضایی نیروهای مسلح موضوع را رسیدگی کرده و گزارش و بررسی مقدماتی را به مردم اعلام کرده و دادسرای انتظامی قضات نیز رسیدگی‌هایی کرده است و نتایج آن به زودی مردم عزیزمان اطلاع داده خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده کهریزک و روند رسیدگی آن گفت: قبلا اعلام شده است که سازمان قضایی نیروهای مسلح پرونده را رسیدگی کرده و گزارشی هم در این زمینه اعلام شده است و ادامه کار که دادگاه باشد انشاالله به زودی از طرف سازمان قضایی اعلام تا در این دادگاه مساله مورد رسیدگی قرار گیرد.
رییسی در مورد احتمال اعلام دادگاه کهریزک تا قبل از پایان سال گفت: فکر می‌کنم کارها آماده شده و رسیدگی‌های مقدماتی هم انجام گرفته و دادگاه هم به زودی موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: مردم بدانند که مطلقا ظلم را در هیچ کجای نظام و از ناحیه هرکس و در هر جایگاه و مقامی باشد، نمی‌توانیم بپذیریم چرا که نظام ما نظامی عادلانه است. معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: نکته‌ای که در این رابطه مطرح است این است که یک ظلم بزرگ در موضوع بعد از انتخابات صورت گرفته است که آن ظلم هم در نزد خداوند و هم در نزد ملت نابخشودنی است، ولی در تخلفاتی که در برخوردها با این موضوع، مثل موضوع کهریزک اتفاق افتاد، این هم دور از نظر نیست؛ یعنی همچنانی که باید به آن موضوع رسیدگی کرد، این مساله هم مورد رسیدگی است و به زودی سازمان قضایی نیروهای مسلح، بررسی‌های لازم را انجام و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده و دادگاه هم به زودی انجام خواهد گرفت و مردم مطلع خواهند شد.
وی در مورد تعیین سخنگوی قوه قضائیه گفت: به دنبال بررسی گزینه‌های مختلفی هستیم که در هر زمان به نتیجه رسیدیم، فرد مورد نظر را اعلام خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر