۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

تخلفات بی شمار دولت احمدی نژاد در زمینه واردات فراورد ه های نفتی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات ،گفت : معمولا رای دیوان درباره مدیران متخلف مخفی نیست و آشکار است، اما چون رای در مورد مدیران کشور است ما از اعلام عمومی موضوع پرهیز می‌کنیم.
وی در گفت وگو با جام جم در پاسخ به سوال « درخصوص تخلفات‌ مالی دولت گزارش‌هایی از دیوان محاسبات ارائه شده است. اگر مقایسه‌ای در خصوص تخلفات دولت‌ها داشته باشیم، ‌تخلفات بیشتر مربوط به کدام دوره است؟» ؛ افزود : اگر بخواهیم خیلی دقیق آن را مطرح کنیم باید گفت‌ ارزیابی این‌گونه‌‌ای نداشته‌ایم، ‌چون جنس کار به شکلی است که شاید در شرایط مساوی و در زمان‌های معین و خاص بررسی نشود، اما به طور کلی می‌گویم که در همه دولت‌ها تخلفات بوده، ‌اما نوسان 15 درصد پایین و بالا داشته است.
رحمانی افزود: در دولت آقای احمدی‌نژاد در حوزه نفت متاسفانه تخلفات زیادی به صورت موردی داشته‌ایم که بیشتر آن در مورد واردات فرآورده نفتی بوده است.وی در این رابطه اظهار داشت: سال قبل دولت بخش عظیمی از واردات فرآورده را بدون این که مجوز از مجلس داشته باشد با معاوضه نفت انجام داد. امسال هم باز هم این اتفاق افتاد و از وزیر هم سوال شد که البته پاسخی در این مورد ارائه نشد.
رئیس دیوان محاسبات تصریح کرد که در حوزه نفت، تخلفات زیادی در سال 87 داریم که یک رقم آن مربوط به واردات بدون مجوز است که حدود 7/3میلیارد دلار است که در عوض نفت خام، فرآورده وارد شده است. رقمی مربوط به تراز گاز کشور است که با وزارت نفت در تراز گاز اختلاف حساب داریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر