۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

احتمال مذاکره مشایی با مقامات امریکایی در قطر

سایت نزدیک به علی لاریجانی از احتمال مذاکره مشایی با طرف امریکایی خبرداد.
خبر آنلاین با اشاره به سفر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه امریکا به خاورمیانه برای بحث ورایزنی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران، تحریم‌های بیشتر، سپر موشکی وافزایش نفوذ ایران با کشور‌های منطقه از طریق «قطر» و «عربستان سعودی» ، از سفر اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معاون رییس‌جمهور در امور ایرانیان خارج از کشور به قطر خبر داد.
این سایت نوشت : سفر‌ مشایی این گمان را تقویت می‌کند که گویا نوعی دیپلماسی پنهان و تبادل پیام‌ بین مقامات ایرانی و آمریکایی با وساطت قطری‌ها در جریان است. البته پیش از این نیز برخی از نقش احتمالی رییس‌دفتر رییس‌جمهور در موضوع رابطه با امریکا سخن گفته بودند که آخرین بار این تحلیل در سفر اروپایی مشایی مطرح شد.
خبر آنلاین بر این باور است که اشارات سر بسته علی مطهری نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین است که گفته بود:« انتظار از دولت این است که صلابت انقلاب اسلامی در مسایل بین الملل را حفظ کرده و تلاش نکند با بده و بستان با قدرت های بزرگ به اهداف خود برسد... دولت باید با مردم صادق باشد و اگر در پشت پرده با قدرت های بزرگ گفت‌وگوهایی دارد به مردم اعلام کند و مسئله انرژی هسته ای را به رابطه با آمریکا پیوند نزند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر