۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

علی مطهری: همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید

شرکت در راهپیمایی به معنی عدم اعتراض به حکومت نیست
علی مطهری با تاکید براینکه دولت باید به آزادی های اجتماعی مردم احترام گذاشته و دست از توقیف مطبوعات بردارد، اظهار داشت که دولت باید برای آزادی زندانیان سیاسی اقدام کرده و در ایجاد فضای دوستی و محبت در میان مردم تلاش کند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نخبگان مصالح نظام، منافع ملی و اسلامی را بر مصالح و منافع فردی و گروهی خود ترجیح دهند. علی مطهری در گفت و گو با «خبرآنلاین» در خصوص ارزیابی اش از راهپیمایی وحدت آفرین22 بهمن گفت: این راهپیمایی نشانه وحدت و آشتی ملی بود، اما به این معنی که مردم و خواص احساس کردند حفظ انقلاب اسلامی مهم تر از هر مسئله دیگر است و این موضوع به این معنی نیست که هیچ انتقاد و اعتراضی به حکومت وجود ندارد.
وی ادامه داد: بنابراین نباید دولت مردان تصور کنند که این راهپیمایی به معنی امضا و تایید کارها و روش آنان است بلکه باید حقوقی که در چند ماه اخیر ضایع شده احقاق شود.
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید به تخلفات همه کسانی که در بحران انتخابات متهم هستند، چه کسانی که ادعای تقلب را مطرح کردند و مردم را به حضور در خیابان ها دعوت کردند و چه کسانی که در مناظره ها زمینه این فتنه را فراهم کردند، رسیدگی شود.
فرزند شهید آیت الله مطهری در مورد انتظار و توقع مردم از نخبگان سیاسی خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که نخبگان مصالح نظام و منافع ملی و اسلامی را بر مصالح و منافع فردی و گروهی خود ترجیح داده و کاری کنند که کشور در مسیر توسعه، پیشرفت، عدالت و نزدیک شدن به اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند و پیام انقلاب اسلامی که ارایه یک راه جدید به دنیا ست به سایر ملت ها ابلاغ شود.
نماینده مردم تهران در خانه ملت درباره اینکه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن پایانی بر نزاع چند ماه گذشته بود، تصریح کرد: همانطور که قبلا اشاره کردم مردم و خواص برای حفظ یک امر مهم تر که انقلاب اسلامی است، در این راهپیمایی وحدت کردند و اختلافات گذشته را کنار گذاشتند؛ اما این به این معنی نیست که اختلافات تمام شده است.
وی ادامه داد: تا زمانی که ظلم هایی که از دو طرف اعمال شده جبران نشود، نمی توانیم ادعا کنیم که این بحران به طور کامل به پایان رسیده است.
این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن چه انتظاری از دولت دارند، گفت: انتظار مردم این است که دولت به امور معیشتی آنها بیشتر رسیدگی کرده و تلاش کند مسئله تورم را کنترل کند. همچنین از رهاسازی فرهنگی خودداری و تلاش نماید از تکرار ابتذال هایی مانند جشنواره تورهای نوروزی جلوگیری کند
وی افزود: دولت باید با مردم صادق باشد و اگر در پشت پرده با قدرت های بزرگ گفت و گوهایی دارد به مردم اعلام کند و مسئله انرژی هسته ای را به رابطه با آمریکا پیوند نزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر