۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

وضعیت جسمی «وخیم» محمد ملکی در زندان


۱۳۸۸/۱۲/۰۲

توسط مانیا منصور

محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب اسلامی، هفت ماه است که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و درزندان به سر می برد. او که مبتلا به بیماری سرطان پیشرفته است، با ۷۵ سال سن از مسن ترین بازداشت شدگان ماه های اخیربه حساب می آید.دکتر محمد ملکی ، از فعالان سیاسی و اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب اسلامی، شش ماه پیش بازداشت شد. خانم قدسی میرمعز، همسر آقای ملکی در مصاحبه با رادیو فردا گفت: «پنج مامور که خود را از سوی وزارت اطلاعات معرفی می کردند پس از بازرسی منزل، وی را دستگیر کردند.»...

در گفتوگویی با قدسی میرمعز، همسر محمد ملکی، ابتدا از او در مورد آخرین وضعیت آقای ملکی پرسیده ایم:

دکتر ملکی بيمار است و سرطان پروستات دارد. مسئولان هيچ توجهی ندارند که او بايد برای سرطان پيشرفته پروستات بيرون از زندان درمان شود. دو بار هم در زندان مشکل قلبی فشار خون پايين و آريتمی پيدا کرده است که يک بار شش روز در بيمارستان بستری بوده و يک بار ۲۴ ساعت و اکنون هم همان مشکلات را دارد.دارو لامز دارد، که برايش برديم. مرتب هم جای او را عوض می کنند. اکنون ۲۰ روز است که اصلا با او ملاقات نداشتيم، فقط گاهی در هر قسمتی که توانسته چند دقيقه از ديگران وقت گرفته و تلفن کرده است.آخرين باری هم که با او صحبت کردم صدايش به شدت نارحت بود و وضعيت جسمیاش بسيار بد، البته از نظر روحی خوب است اما ديگر جسم توان ندارد چون هم سنش بالا است و هم بيمار است و هيچ کس به ما جوابگو نيست.

شما توانسته ايد داروهای مورد نياز ايشان را به زندان ببريد؟

داروهايش را بردم که يک آمپول مخصوص شيمی درمانی است و تا زمان مصرف بايد در يخچال نگهداری شود. من به مسئولان اين مسئله را گفتم و آنها با رفتار زننده ای گفتند يخچال نداريم، من گفتم پس چرا تلفن زديد، تا دارو بياوريم. در ضمن من نمیدانم اصلاً داروهای او را می دهند يا نه، شرايط تزريق آن آمپول هم بسيار حساس است.شش ماه تمام شده و اکنون آغاز هفتمين ماه بازداشت او است، اما نه دادگاهی تشکيل می دهند نه آزادش می کنند و نه اتهامش را می گويند.

پرونده آقای دکتر ملکی در چه مرحله ای است و آيا وکيلی پيگير اين پرونده است؟

بله دو تا وکيل دارد، آقای دکتر شريف و آقای دکتر مولايی که مرتب مراجعه می کنند. به آنها اطلاع داده اند که ۲۴ فروردين دادگاه تشکيل می شود، اما وزارت اطلاعات که دکتر را دستگير کرده حدود ۱۵ روز پيش گفته است که ما اشتباه کرديم و هيچ اتهامی در مورد ايشان مطرح نيست.اول گفته بودند دکتر از منافقين طرفداری میکند، ولی بعد ثابت شد که چنين اتهامی واهی است. دکتر حتی در جريان انتخابات هم نبود چون از ارديبهشت بستری بود، نه رأی داده و نه جايی رفته است، او را از رختخواب بردند.آدم نمی داند چه کند و به کجا مراجعه کند. نمی دانم سازمان های بين المللی می توانند کاری کنند يا نه. وضعيت جسمی دکتر خطرناک است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر