۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

تهیه فیلم هویت سه با هدف تخریب اصلاح طلبان

فیلم هویت سه با هدف تخریب چهره های فعال سیاسی و اصلاح طلبان از سوی صداو سیمای جمهوری اسلامی در دست تهیه است. بر اساس شنیده های خبرنگار جرس در تهران مصاحبه های اخذ شده از زندانیان سیاسی بر دو گونه بوده است، تعداد محدودی از تلویزیون حکومتی ایران پخش شده است و تعداد بیشتری نه برای پخش تلویزیونی بلکه به عنوان تحلیل از سرخیرخواهی برای آگاهی مسئولین نظام از زندانیان سیاسی اخذ شده است.
شنیده های از تهران حکایت از آن دارد که بنا بر تصمیم مقامات عالی رتبه نظام قرار است فیلم هویت سه از کنار هم چسباندن تقطیع شده این مصاحبه های انجام شده در زندان اوین - که تا کنون پخش نشده - تدوین و در سال آینده پخش شود.
خمیر مایه اصلی فیلم هویت سه تحلیل مبتنی بر نقشه راه آقای خامنه ای در نابود کردن "فتنه سبز" و رسوا کردن دستان سیاه دشمنان خارجی ملت ایران خواهد بود و از هر یک از مصاحبه های نمایشی اخذ شده در زندان دو سه دقیقه ای از انتقادات هر یک از زندانیان سیاسی به جنبش سبز، اصلاحات طلبان و دوران سازندگی پازل تنظیمی را پر می کند.
این دسته از مصاحبه ها که به عنوان تحلیلهای انتقادی و خیرخواهانه مسئولان سابق نظام با قول عدم پخش عمومی به زندانی ضبط شده، بطور کامل قابل پخش نیست. چرا که اکثر حجم آنها را انتقاد زندانی سیاسی به مدیریت کلان کشور تشکیل می دهد، اما در هر مصاحبه می توان چند دقیقه ای پیدا کردکه زندانی انتقادات خود را از کاستی های جریان معترض نیز ابراز داشته است.
فیلم هویت سه با استفاده از همین انتقادات که از زمینه اصلی مصاحبه ها خارج بوده، در دست تهیه است.
شایان ذکر است پس از پخش گسترده کلیپهای جنبش سبز در سطح جهانی و تاثیر گسترده آن بر روی افکار عمومی، گویی مسئولان نظام به اهمیت گزارشهای تصویری و شنیداری پی برده اند. یورش به منزل جعفر پناهی هم به دلیل می تواند ناشی از ترس حاکمان از این مساله باشد.
لازم به ذکر است که تعداد قابل توجهی از زندانیان تاکنون هیچ مصاحبه ای چه تلویزیونی و چه تحلیلی به اصطلاح خیرخواهانه انجام نداده اند . این دسته از زندانیان بیشترین فشار را در طول بازجوئی تحمل کرده اند و هم اکنون نیز از کمترین حقوق قانونی زندانی سیاسی برخوردار نیستند.
نخستین فیلم هویت در زمان مدیریت علی لاریجانی بر سیما در توجیه قتلهای زنجیره ای سال 1376 از تلویزیون دولتی ایران پخش شد. هویت دو در سالهای آغازین دهه هشتاد علیه جریان ملی مذهبی پخش شد و اینک هویت سه برای تخریب شخصیت سومین گروه از زندانیان سیاسی ایران در راه است.
گفتنی است پس از لو رفتن خبر مراسم شرفیابی اجباری برخی زندانیان سیاسی به محضر رهبری در روز میلاد پیامبر (ص) و لغو شتابزده آن از سوی دفتر رهبری، اتاق فکر کودتا در تهران در تدارک اجرای سناریوی هویت سه است
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر