۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

اولین دادگاه کهریزک؛ جای خالی عاملان و امران

روز گذشته دادگاهی برگزار شد که خیلی ها انتظارش را می کشیدند تا "چهره عدالت نظام جمهوری اسلامی" را در برخورد با " ماموران انتظامی" که بجای حفاظت از جان مردم، قاتل آنان شدند، بوضوح ببینند. دادگاهی که با توجه به اين كه بخشي از محتويات پرونده داراي اطلاعات و مطالبي است كه انتشار آن منافي نظم عمومي جامعه و مخل انتظام مملكتي است؛ غیر علنی و تنها به حضور خانواده های شاکی اکتفا می شود.

کهریزک نامی که بواسطه جنایات بی سابقه ای که در آن رخ داد، شهرت بین المللی پیدا کرد و واکنشهای فراوانی را در داخل و خارج از ایران به خود اختصاص داد. پدیده ای که هیچ کس نتوانست در دفاع از آن سخنی بگوید، چر ا که پیش از آن رهبری دستور به بستن آن داده بود.

پرونده کهریزک و کوی دانشگاه گام به گام ماههاست که تاریخ سیاسی ایران را تحت الشعاع قرار داده است و هر روز که می گذرد ابعاد بیشتری از این فاجعه روشن می شود. یکی که به استناد درگیر بودن یکی از رجال، سرانجام نتیجه گزارش تحقیق و تفحصش با همه کاستی ها در صحن علنی مجلس خوانده شد و اظهار نظرهایی را برمی انگیزد و دادگاهی غیرعلنی برایش برگزار می شود و دیگری در سکوت خبری عجیبی فرو رفته و بیم آن می رود که حتی دادگاه غیرعلنی هم برای آن برگزار نشود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر