۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

نمونه‌ای از عدالت و بی‌طرفی برخی اعضای شورای نگهبان

پیرو انتشار مطلبی از فرزند آیت‌الله حائری شیرازی در انتقاد از حذف سلیقه‌ای كاندیداها توسط شورای نگهبان، این شورا با تكذیب این اتهام بر بی‌طرفی كامل خود تأكید كرد كه در راستای تأیید ادعای فوق، سایت «آینده» نمونه‌ای از اجرای عدالت و بی‌طرفی اعضای شورای نگهبان را منتشر كرد.
در انتخابات مجلس هشتم، یكی از كاندیداها كه اتفاقاً از مسئولان شاخص جهاد سازندگی در دفاع مقدس، ستاد اقامه نماز و... بوده است، توسط هیأت نظارت شورای نگهبان ردصلاحیت شد.
با پیگری به عمل آمده توسط برخی از بزرگان نظام، مشخص شد بسیاری از اعضای شورای نگهبان با تأیید صلاحیت این كاندیدا موافقند، اما علت واقعی اصرار بر این ردصلاحیت، رابطه پسردایی و پسرعمه یكی از روحانیون محترم عضو شورای نگهبان با كاندیدای دیگر همان حوزه انتخابیه است و به این كاندیدا وعده داده شد كه در صورت تغییر حوزه انتخابیه خود، صلاحیت وی قابل بررسی و تأیید می‌باشد.
كاندیدای مذكور نیز كه به دلیل شناخته شده بودن و محبوبیت در حوزه خود، اصرار بر رقابت با كاندیدای مذكور را داشت، تغییر حوزه را قبول نكرد و سرانجام از حضور در انتخابات محروم گردید.
البته این كاندیدا پس از ردصلاحیت با حضور فعال در ایام تبلیغات، هواداران خود را دعوت به حمایت از كاندیدای غیرمشهور دیگری كه تفكراتی نزدیك به وی داشت و صلاحیت او تأیید شده بود، كرد و تصادفاً همین كاندیدای غیرمشهور با پیروزی در انتخابات، فامیل محترم را از نشستن بر صندلی سبز نمایندگی مجلس محروم كرد.
اگرچه نمونه فوق قطعاً به معنای غلبه انگیزه‌های شخصی و سلیقه‌ سیاسی اعضای محترم شورای نگهبان در تصمیماتشان نمی‌باشد، اما نشان می‌دهد نمی‌توان به طور كلی نیز این‌گونه موارد را نفی كرد و بخشی از اعتراضات فعلی جامعه به دلیل عملكرد شورای نگهبان در گذشته و مواضع اعضای آن در انتخابات اخیر می‌باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر