۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

آیت الله جوادی آملی: مردم دین را در عمل روحانیون می بینند نه در گفتار و منبرآنان

استاد حوزه گفت:مشکلات جامعه ما شبهات فلسفی و اصولی و دشواری‌های کتاب رسائل و کفایه نیست، مشکلات جامعه همین عدم اجرای رساله عملیه در زندگی مردم است باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم، دین را در رفتار ما ببینند. به گزارش ایلنا، حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در درس اخلاق خود با اشاره به اهمیت کتاب «نهج‌البلاغه» اظهارداشت: نهج البلاغه همچون قرآن کریم، الهی است و برای همه انسان‌ها در هر سطحی نافع است و حوزویان و دانشگاهیان، مسئولان و مدیران کشور می‌توانند از آموزه‌ها و سفارش‌های آن بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: بسیاری مردم توفیق آمدن به حوزه و دانشگاه را ندارند و با الگو گرفتن از روش و منش روحانیون با دین و اخلاق و معرفت آشنا می شوند.استاد اخلاق حوزه افزود: امروز ۷ تا ۸ میلیون پرونده قضایی در دادگاه‌ها وجود دارد که ۸۰ درصد آن مربوط به الفبای دین است و پرونده های پیچیده و عمیق بسیار کم است پس باید الفبای دین را به مردم یاد داد.
وی تصریح کرد:‌ اکثر پرونده‌ها مربوط به مسائل اخلاقی است، دروغ‌ها، تهمت‌ها، خیانت‌ها، اهانت‌ها و تجاوز‌ها، همه مربوط به الفبای دین هستند و اگر همین رساله عملیه درکشور اجرا شود، کشور به مدینه فاضله تبدیل می‌شود.
آیت‌الله جوادی آملی: اگر عالمان، بزرگان، مدیران و مسئولین جامعه به گونه‌ای زندگی کنند که رفتار و گفتارشان تقوا را نشان دهد، جامعه به جامعه‌ای متمدن تبدیل می شود.
وی ادامه داد: سخنرانی و منبر فقط در حل ۵ درصد مشکلات موثر است و باقی آن به عمل و رفتار روحانیت برمی گردد، وقتی عالمانه و عاقلانه زندگی کنیم ،زندگی ما برای دیگران آموزنده خواهد بود و ما مسئول هدایت مردم هستیم و اگر کسی نتواند عده‌ای را همراه خود به بهشت ببرد به خود ظلم کرده و در یوم الحسرت، پشیمانی‌اش جدی است. آیت الله جوادی آملی تصریح کرد:‌مردم دین خود را از علما دارند و در این کشور چند میلیونی اگر خوش باور باشیم یک میلیون دینشان را ازقرآن و روایات دارند، بقیه دینشان را از روحانیت، مسجد و حسینیه و محراب ومحرم و صفر دارند، مسئولیت ها سنگین‌تر شده است روحانیت باید هوشیار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر