۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

سید حسن خمینی : انقلاب اسلامی بین علم و دین آشتی داد

سید حسن خمینی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی پاسخی به این دو نیاز بود نه دین بدون علم می تواند مفید باشد چنانچه طالبان می گویند و نه علم بدون دین، چنانچه غربی ها می گویند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، در سخنانی کوتاه در جمع مسوولین وزارت علوم، روسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، به تشریح نقش انقلاب اسلامی و امام خمینی(س) در بازگشت معنویت به جهان و نزدیکی علم و دین پرداخت و گفت: دهه ها ی پیش از انقلاب، در فضای دینی علوم جدید به عنوان یک عنصر ضددینی و در فضای علم زده، دین مساوی با عقب ماندگی تلقی می شد.
وی که عصر روزپنجشنبه ۸ بهمن در حرم مطهر حضرت امام خمینی (س)سخن می گفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که پارادیم حاکم بر جهان، علم گرایی به مفهوم تجربه گرایی محض و جدایی کامل علم و دین بود. تاثیر بزرگ انقلاب اسلامی بر گفتمان علمی جهان، صلح بین دین و علم بود که همانند یک انفجار نور، همه دنیا را تحت تاثیر قرار داد.
سیدحسن خمینی خاطرنشان ساخت: قبل از انقلاب دینداران باید طالبانی می اندیشدند و عالمان باید سرتاپا غربی می شدند انقلاب توانست بین دو نیاز اصلی بشریت – نیاز مادی و نیاز معنوی – صلح ایجاد کند.
یادگار امام در پایان سخنان خود ، فرارسیدن اربعین حسینی و ۲۸ صفر را تسلیت گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر