۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

بازخوانی جوابیه كسی كه مردم را بزغاله می خواند


انتشار بیانیه میرحسین موسوی كه بخشی از آن به انتقاد از نحوه سخن گفتن علم الهدی اختصاص داشت با واكنش وی مواجه گردید. علم الهدی در این جوابیه كوشیده است هم چنان با اتخاذ موضعی وحدت شكنانه ، تهاجم به هر نوع سازش سیاسی در كشور را در دستور كار خویش قرار دهد. توجه به بخشی از جوابیه ایشان جالب توجه است:

1. وی در بخشی از این جوابیه با استفاده ابزاري از مفاهیم دینی و نعوذ بالله از طريق قیاس خویش با خداوند متعال مدعی شده از آن رو حاضران در تجمعات روز عاشورا را "بزغاله" و "گوسفند" نامیده كه خداوند نیز در قرآن از این قبیل تعابیر استفاده نموده است!

2.علم الهدی در بخش دیگری از جوابیه خویش با تاكید مجدد بر تقسیم بندی جامعه به "حزب‌الله" و "حزب الشيطان " بر ضرورت جنگ و خونریزی در كشور به قصد پیروزی حزب ا... بر حزب الشیطان پای فشرده است. به راستی آیا نیروها و نهاد های امنيتی دلسوز حاضر به پذیرش چنین دیدگاهی هستند؟آیا از نظر مسئولان امنیتی چنین تحلیل هایی كه متاسفانه در موارد بسیار ، مبنای عمل برخی جناح های حاكمیتي نیز قرار می گیرد از مصادیق عینی موجه ساختن آشوب و فتنه نیست؟

3. علم الهدی در تامل برانگیزترین بخش جوابیه خویش بار دیگر با تایید جمله اش در سخنرانی چهارشنبه ( مردم توجه كنند جنگ است ) ، ضمن پذیرش اینكه مردم را به جنگ و شورش داخلی دعوت كرده است ، مدعی شد: "من اين سخن را از خود نگفتم بنده پيرو ولي فقيه زمان رهبر عظيم الشان حكيم هستم كه از ابتداي اين غائله اعلام فرمودند اين حركت برنامه ريزي شده دشمن جنگ نرم است". در این خصوص می باید توجه نمود در چند ماه گذشته رهبری همواره آحاد جامعه و نخبگان را به آرامش و همدلی دعوت نموده اند، اگر جناب علم الهدی طالب تداوم آشوب های خیابانی هستند تا طبق ادعای ایشان حزب ا... بر حزب الشیطان غالب شود ، مستند ساختن این تحلیل به فرمایشات رهبری از مصادیق عینی سوء استفاده ابزاری از ایشان است، از سوی دیگر آنچه مضحك تر از بخش های دیگر پاسخ وی می باشد درك سطحی و نادرست از منویات رهبری در خصوص جنگ نرم دشمن است كه اولا هیچ ارتباطی به تقسیم بندی های خاص در جامعه و رویایی میان بخشی از ملت با بخش های دیگر ندارد و ثانیا برخورد با جنگ نرم وظیفه نهادهای مسئول است نه دعوت به اقدامات وحدت شكن

۱ نظر:

  1. هو
    حضرتعالی هم لینک شدید امید که لیاقت داشته باشم
    سبز باشید و آفتابی
    اما سلام

    پاسخحذف