۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

محتشمی پور: پشت سر تمام فتنه‌هایی که رخ داده، انجمن حجتیه را می‌بینم

علی اکبر محتشمی پور از اعضای برجسته مجمع روحانیون مبارز در گفتگویی با خبرگزاری کار ایران - ایلنا- انجمن حجتیه را عامل فتنه های اخیر کشور دانست. او که از جدی ترین منتقدان این انجمن و مصباح یزدی یا به گفته خود وی "فرقه مصباحیه" است در این مصاحبه می گوید: كسانی كه سعی می‌كنند امام را در مقابل قانون و مردم قرار دهند، یا کسانی هستند که مخالف نهضت امام بودند و یا در مبارزه نقشی نداشته‌اند و امام را همراهی نمی‌کردند (البته بسیاری از آنها از نظر سنی به انقلاب نمی‌رسند و منظور ایدئولوگ‌های آنهاست) و به اصطلاح جزو مسلمانان “بعد الفتح” به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: این جریانات تا زمانی كه امام حیات داشتند، به گوشه‌ای خزیده بودند، اما بعد از ارتحال ایشان، در مراكز مختلف برای پیشبرد اهداف خودشان (كه احیانا مقابله با نظام است) نفوذ كردند و اكنون این سخنان را مطرح می‌كنند كه امام بنا بر مصلحت از مردم سخن می‌گفتند، بیان اصل جمهوریت ناشی از شرایط زمان و مكان بوده است و یا اینکه ایشان در پاریس مجبور بوده است كه این سخن را بگوید و این مساله اصالتی در اندیشه ایشان نداشته است، بلكه قائل به خلافت اسلامی بوده‌اند.
محتشمی‌پور با بیان اینکه اینها به این خاطر كه با اساس نهضت امام مخالف بودند، این حرفها را می‌زنند، تصریح کرد: من به طور مشخص می‌توانم از جریان انجمن حجتیه نام ببرم كه الان بسیار قدرت پیدا كرده‌ است و پشت سر تمام این فتنه‌هایی که رخ داده این انجمن را می‌بینم. این تفكر در دوره فعلی، در قالب برخی بنیادها و تشكل‌ها با عناوین و اسامی دیگر فعال است و در بسیاری مراكز نفوذ دارد و از طریق برخی چهره‌ها و شخصیت‌هایی كه در زمان امام اجازه مطرح شدن نیافتند و افكارشان دقیقا مخالف امام است عمل می‌كنند. البته آن چهره‌ها كه طرفدار برخوردهای خشن هم هستند، تلاش می‌كنند تا اینگونه جلوه دهند كه مانند امام می‌اندیشند، در حالی كه آن بزرگوار مخالف كاربرد خشونت، حتی در مقابل رژیم شاه بود.
این همراه امام در دوران تبعید خاطرنشان کرد: در فرانسه، چندین‌بار از درون ارتش شاهنشاهی تماس گرفتند و گفتند که آمادگی حركت را مسلحانه داریم و یا برخی گروه‌های اسلامی پیشنهاد كارهای مسلحانه می‌دادند، اما امام قبول نمی‌كردند و در مقابل چهره زیبای اسلام را دیدیم كه مردم به ارتشی‌ها گل می‌دادند كه این روش امام بود.
تفكر انجمن حجتیه متحول شده است
وی ادامه داد:الان شاهد هستیم كه جریانات فرقه‌گرایی وجود دارند كه حكومت و گروه‌های مختلف را تشویق می‌كنند كه دست به خشونت بزنند و درگیری ایجاد كنند.عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان یکی از سخنان امام مبنی بر اینکه بعضی‌ها (انجمن حجتیه) معتقدند حركت‌های اصلاح نباید صورت گیرد تا فساد فراگیر شود و این مقدمه ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد، اظهار داشت: طبق اطلاعاتی كه دارم، تفكر انجمن حجتیه متحول شده است و اکنون اعتقاد دارند كه ”نباید دست روی دست بگذاریم تا فساد جهان را فراگیرد و مقدمه ظهور امام زمان باشد، زیرا این امر باعث می‌شود تا حركت‌هایی برای اصلاح جامعه صورت گیرد و ظهور عقب بیفتد و لذا وظیفه ماست كه كمك كنیم تا فساد همه‌جا را فراگیرد. در همین راستا تخریب اخلاق، اقتصاد، سیاست و... در دستور كار آنها قرار گرفته تا حضرت ظهور كند. “
محتشمی‌پور هشدار داد: این گرایش جدید برای نظام، انقلاب و همه‌چیز ما بسیار خطرناك است.
امام به انجمن حجتیه پیام داد، نیازی به جوانهای شما نداریم
وی در پاسخ به این سوال که آیا صاحبان تفکر مذکور در زمان ابراز وجود می‌كردند؟ با بیان اینکه امام اجازه ندادند كه چنین اندیشه و خطری در زمان حیاتشان ابراز وجود كند، خاطرنشان کرد: انجمن حجتیه در اول انقلاب، به امام پیام دادند كه جوانان تحصیلگرده‌ای را داریم كه می‌توانند در كشور مدیریت كنند؛ ایشان هم پیام دادند كه ما نیازی به جوان‌های شما نداریم و این جوانان و مردمی كه انقلاب كردند، خودشان می‌توانند كشور را اداره كنند.
محتشمی‌پور تصریح كرد: انجمن حجتیه وقتی به مرور مشاهده كرد كه جایگاهی در جامعه ندارد و بدبینی و نفرت عمومی نسبت به آنها كه قبل از انقلاب با ساواك همراهی می‌كردند، وجود دارد، اعلام انحلال كرد، اما این ظاهر مساله بود، زیرا ارتباطات تشكیلاتی انجمن حجتیه، در خانه‌های تیمی‌شان برقرار بود و فقط ظهور و بروز علنی نداشت. اما پس از رحلت امام آزادی مطلقی یافتند.
آفت اصلی انقلاب از نظر امام، قرار گرفتن نامحرمان در مصدر امور بود
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه این گفتگو درباره آفت‌های درونی انقلاب از منظر امام، یادآور شد:آفت اصلی برای نظام و انقلاب از دیدگاه امام این بود كه نامحرمان و كسانی كه در انقلاب و نهضت مردم نقشی نداشتند و یا بی‌تفاوت بودند، در مصدر امور قرار گیرند و با این تعبیر كه “خدا آن روز را نیاورد” ین دغدغه را بیان کردند که اهمیت آن رانشان می‌دهد.
محتشمی‌پور با طرح این سوال که نامحرم كیست؟ تصریح کرد: آیا نا محرم جز كسانی هستند كه با نهضت مخالفت كردند؟ جز انجمن حجتیه و تفكر متحجران و مقدس‌مآبانی كه با اصل نظام مخالف بودند و طرفدار آن بودند كه شاه با تمام جنایاتی كه مرتكب شده، روی كار بماند؟
وی هشدار داد: اگر آنها با لباس جدید مانند گرگ در لباس میش، وارد صحنه شوند و انقلابی‌تر از نیروهای انقلابی شعار دهند و طرفدار ولایت فقیه شوند فرزندان امام و انقلاب ضدولایت فقیه معرفی شوند، همه‌چیز را به مسلخ دشمن می‌برند و انقلاب را از ریشه قطع می‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر