۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

آیت الله دستغیب:اگر صدا وسیما حق جوباشد مردم به شبکه های خارجی گرایش پیدا نمی کنند

شبکه جنبش راه سبز(جرس): آیت الله دستغیب در پاسخ به سوال یکی از کاربران سایت شخصی خود که پرسیده است “علت اینکه مردم به سمت رسانه های خارجی متمایل شده اند چیست؟”پاسخ دادند:صداوسیما باید حق جو وحق طلب باشد؛ اگر واقعا اینطور بود چه لزومی داشت که مردم به سراغ شبکه های خارجی بروند؟! باید مردم در جریان تمام اخبار قرار گیرند، همه مردم باید از اوضاع مملکت مطّلع شوند.

پاسخ کامل آیت الله دستغیب به این سوال به شرح زیر است:
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
همه شما نماز می خوانید و باطنا از بیگانگان متنفّر هستید؛ همه شما امانت دار هستید و آبروی مردم را بی جهت نمی برید؛ تمام این صفات نشانه حقّانیّت شما می باشد. در روایت آمده است که : کسی که صادق و امانت دار باشد و آبروی مردم را نبرد، این یک شخص ثقه و مورد اطمینانی می باشد و پشت سر چنین شخصی می توان نماز خواند.
معیار تشخیص حق و باطل همان قرآن وسنّت است ؛ که قانون اساسی هم برگرفته از همین دو اصل می باشد. آمریکا وسایر دول اروپایی بنا دارند که از هر اغتشاشی به نفع خود استفاده کنند و به هرطور که شده مردم را روبروی هم قرار دهند.
حال باید این سئوال پرسیده شود که چه شده است که مردم برای اطلاع پیدا کردن از اخبار ایران، به سراغ شبکه های خارج از کشور می روند؟ و علّت پیش آمدن این قضایای اخیر چه می باشد؟
همه این مطالب پیش آمده به خاطر این است که به قانون اساسی عمل نمی شود؛ صداوسیما باید حق جو وحق طلب باشد؛ اگر واقعا اینطور بود چه لزومی داشت که مردم به سراغ شبکه های خارجی بروند؟! باید مردم در جریان تمام اخبار قرار گیرند، همه مردم باید از اوضاع مملکت مطّلع شوند،
مردم نمی دانند که وضع نفت چطور است، وضع اقتصاد چطور است و …
در قانون اساسی آمده است که: صداوسیما باید آزاد باشد یعنی متعلّق به یک عدّه خاصّی نباشد؛ خوب همه مردم که طرفدار یک جناح که نیستند؛ مردم از تمام گروهها وسلایق هستند و صداوسیما هم متعلّق به همه ملت می باشد.
صدا وسیما باید مستقل وآزاد باشد، روزنامه ها باید یک روزنامه مستقل و آزادی باشند و اگر این تحقق پیدا کرد لزومی ندارد مردم به سراغ رسانه های خارجی بروند.
شاید کسی به این صحبت های بنده ایراد وارد کند که : روزنامه ها اگر آزاد باشند موجب اغتشاش می شود. در جواب عرض می کنم که : اگر رسانه ها باز عمل کنند ومردم در جریان تمام اخبار قرار گیرند بهتر است یا اینکه مردم به دنبال رسانه های خارجی بروند و مورد سوء استفاده آنها قرار گیرند؟
الان بنده دارم برای شما صحبت می کنم و شاید صحبت هایم در تمام دنیا انعکاس پیدا کند، خوب چه کار کنم؛ نمی توانم بگویم که چرا صحبت های بنده را مثلا ای دولت آمریکا پخش کردید و به خاطر همین جهت دیگر حرف نزنم.
بنده در مجلس خبرگان رهبری عرض کردم که : در آن مناظره ها که آبروی افراد برده شد آیا این عمل شرعی بود؟! قانونی بود؟! و آنجا خطاب به نماینگان خبرگان گفتم که : فریاد دوست و خنده های دشمن به آسمان رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر