۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

خشونت برای همه؛ هیچ کس در امان نبود

هنگامی که خبرها ی امروز از راهپیمایی 22 بهمن منتشر می شد، همه در انتظار خبری از میرحسین موسوی بودند
.
او که چند روز پیش مردم را به شرکت در این راهپیمایی به عنوان یکی دیگر از تجمعات اعتراضی پس از 22 خرداد دعوت کرده بود امروز به دلیل هجوم لباس شخصی ها نتوانست خود را به میان مردم برساند .

سران سبز در تهدید
از سوی دیگر میر حسین موسوی صبح امروز از خیابان آزادی و کنار سازمان حج و زیارت قصد پیوستن به خیل جمعیت را داشت که لباس شخصی ها ، گارد ویژه و افراد باتوم به دست او را محاصره کردند؛با این اقدام میرحسین موسوی نتوانست به خیل جمعیت مردم در میدان آزادی بپیوندد.
کلمه افزوده بود: خیابان آذربایجان تامیدان آزادی مسیر هر ساله نخست وزیر امام خمینی بود که از این طریق در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کرد، اما امسال افراطیون مانع از حضور وی شدند .
این در حالی است که پیش از این، خبرگزاری دولتی فارس نیز خبر از حضور موسوی ساعت 11 در خیابان رودکی داده بود. اما این خبرگزاری علت عدم پیوستن میر حسین به راهپیمایان را حضور میلیونی مردم ذکر کرده بود!
زهرا رهنورد نیز امروز قصد داشت از میدان صادقیه به جمع مردم بپیوندد که با حمله لباس شخصی ها مواجه شد و مورد ضرب وشتم قرار گرفت . به گزارش کلمه رهنورد به کمک مردم توانست از محاصره لباس شخصی ها خارج شود.
از طرف دیگر، امروز مهدی کروبی نیز مورد هجوم نیروهای لباس شخصی قرار گرفت وهرجند رسانه های دولتی خبر آسیب دیدگی کروبی را شایعه دانستند و اعلام کردند که خودروی وی توسط مردم انقلابی مورد هجوم قرار گرفته است ، اما محمدتقی کروبی، پسر مهدی کروبی در این مورد به بی بی سی فارسی گفت که مهاجمان به قمه و سلاح گرم مسلح بودند و گاز اشک آور را مستقیما به سوی صورت آقای کروبی پاشیده اند.
به گفته او آقای کروبی دچار مشکل تنفسی و سوختگی پوست صورت شده است و سنگی هم به سر او اصابت کرده است.
محمدتقی کروبی گفت که پدرش تحت مراقبت پزشکی است.خودروی حامل سید محمد خاتمی هم مورد حمله قرار گرفت که سایت سحام نیوز سایت رسمی حزب اعتمادملی افراد حمله کننده را « یگان ویژه سپاه پاسداران » اعلام کرد .در این یورش آسیبی به خاتمی وارد نشد . به این ترتیب، با هجومی که انجام شد، حکومت موفق شد که از حضور سران جنبش سبز در راهپیمایی جلوگیری کند .

تو تنها نیستی
اما این خشونت ها به سران محدود نشد و به مردم معترض نیز کشیده شد. مردم امروز در سراسر ایران مورد هجوم لباس شخصی ها قرار گرفتند .
به گفته یک شاهد عینی ماموران حتی اجازه درآوردن نمادهای های سبز را هم به مردم نمی دادند . تصاویر ارسالی حکایت از درگیری شدید میان مردم و نیروهای ویژه در میدان صادقیه تهران داشت . همینطور شعار های « مرگ بر دیکتاتور » و «رفراندوم سیاسی » و شعار هایی از این دست که توسط مردم معترض داده می شد، با واکنش شدید لباس شخصی ها مواجه می شد .
در مشهد ،اصفهان ،اهواز نیز خبرها حکایت از دستگیری تعداد زیادی از معترضان دارد . به گفته شاهدان عینی موج خشونت و دستگیری امروز بسیار زیاد بوده است و کسانی به عنوان نفوذی در میان سبزها بوده اند که آنها را شناسایی کرده اند.
در حوالی پارک لاله نیز با تیرهای رنگی به معترضان شلیک کردند تا شناسایی انها آسانتر باشد. امروز تعداد زیادی از ماموران با صورت های پوشیده از مردم فیلم برداری می کرده اند . این اقدام در حالی است که پلیس ایران امروز در هفته نامه « امین جامعه » تصاویری را از کسانی منشر کرده است و آنها را آشوبگر روز عاشورا خوانده و از مردم خواسته است که آنها را شناسایی کنند .
پیش از این نیز یک بار دیگر این تصاویر منتشر شده بود و اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود که از این طریق 70 درصد آنها را دستگیر کرده اند. این اقدام های امنیتی در کنار پخش گسترده پوسترهایی با سوالات و تذکراتی به میرحسین موسوی بود. به گزارش خبر آنلاین امروز عده زیادی پوسترهایی را با خود حمل می کردند که حاوی سوالات انتقادی از میرحسین موسوی بود.
به گزارش همین وبسایت امروز تراکت هایی هم تحت عنوان «چشم شیطان » در میان مردم توزیع می شد که تصاویری از سید محمد خاتمی ،علی رضا بهشتی،مهدی و فائزه هاشمی،عماد الدین باقی،محسن آرمین،اکبر گنجی، محمد رضا خاتمی،حجاریان و سروش روی آن به چشم می خورد.
در قسمت بالایی این برگه تصویری به نمایش در آمده که نشان می داد میرحسن موسوی و مهدی کروبی به عنوان عروسک های خیمه شب بازی اوباما و نتانیاهو در انتخابات عمل کرده اند. دربخش دیگر این تراکت هم برخی اظهارات سید محمد خاتمی،فائزه هاشمی،محسن کدیور، محمد قوچانی،عبدالکریم سروش،ذکرشده است و آنان متهم به اهانت به شعائر مذهبی و ائمه اطهار شده اند.

روزی که پایان نیافته
خبرها اما حکایت از پایان این روز ندارد .مسیرهایی در تهران و سایر شهرستان ها برای تجمع سبزها اعلام شد.ویدئوهای موجود بر یوتیوب خبر از درگیری در این تجمعات و دستگیری معترضان دارد . در آریا شهر و صادقیه نیز صدای تیر اندازی حکایت از پایان نیافتن این ماجرا دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر